Tuesday, March 29, 2011

Aduhai Isteriku part 4

Saya tahu apa yang mereka lakukan. Kerana saya juga pernah mengalami perkara yang sama selepas kawin dahulu

Saya lihat lelaki itu menekan-nekan kepala isteri saya yang masih bertudung itu. Tidak lama kemudian, saya lihat isteri saya bangun dan baring kembali di tempat duduknya diikuti oleh lelaki itu yang mula kelihatan seperti berbaring meniarap di atas isteri saya yang terlentang itu. Kemudian saya lihat lelaki itu seperti turun naik dengan tempo yang berbeza.

Hati saya hancur lulur pada ketika itu. Saya sedar, syaitan mula berbisik menyuruh saya menamatkan sahaja riwayat kedua-dua makhluk yang sedang berzina itu disitu juga, tetapi saya tetap bersabar dan terus merakam setiap perbuatan mereka. Saya sedar, tuhan menyebelahi saya.

Kemudian saya lihat lelaki itu seperti menggigil sambil menekan tubuhnya kepada isteri saya sarapat-rapatnya diikuti isteri saya yang memeluknya dengan erat. Kemudian lelaki itu bangun dan duduk kembali ketempat duduknya dan kelihatan seperti kepenatan. Tak lah lama sangat jika nak dibandingkan dengan ketika saya buat dengan isteri saya, rasanya saya lagi lama. Kemudian saya lihat isteri saya merapatkan tubuhnya ke dada lelaki itu dan mereka berdakapan.

Kebencian saya meluap-luap. Terus saya padamkan view cam dan dengan berhati-hati saya berjalan kembali ke kereta. Saya sampai di rumah selepas memulangkan kembali kereta rakan saya dan memandu kereta saya pulang. Saya lihat kereta isteri saya masih lagi tidak ada di garaj. Bermakna dia belum balik lagi. Saya masuk rumah, mandi dan solat. Dalam solat saya menangis dan berserah kepada Allah untuk menegakkan jalan bengkang bengkok yang dicipta oleh isteri saya itu. 

Kemudian saya pergike bilik anak saya. Saya lihat anak saya sedang lena tidur. Sekali lagi saya menangis melihat anak saya yang tidak berdosa itu. Pada ketika itu saya terfikir, apakah dosa saya sehingga begini hebat dugaan tuhan kepada saya.

Kedengaran bunyi kereta isteri saya tiba di garaj. Saya lantas keluar dari bilik anak saya dan menuju ke pintu untuk membukakan pintu supaya isteri mudah masuk ke dalam. Isteri saya terkejut melihat saya masih belum tidur. Dia cuma tersenyum dan mengatakan banyak perkara-perkara berbangkit ketika mesyuarat yang membuatkan dia pulang lewat. Dalam hati saya bergetus sendirian, perempuan laknat.

Berani kau menipu hidup aku dan anak aku. Tetapi saya menyembunyikan perasaan itu dengan tersenyum dan saya lihat pakaian dan tudungnya tidak ada yang tidak kena.

bersambung "Aduhai Isteriku part 5" pada 5 April

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pandang


Do you know what your wife is up to when you’re at work?

Sandcastle Art and Biggest Sandcastle in the World

Gambar seorang perempuan dari agen playboy


Biarpun tidak berbaju, masih menawankan?